Posted by on 21. avgusta, 2020

Pregovor, ki ga mnogokrat slišimo ali celo izgovorimo, a je ponarodel že do te mere, da se verjetno malokdo zaveda, koliko resnice je v njem. Temu delu dneva mnogi ne dajejo posebne teže, nekateri imajo jutra radi, drugi ne, vsak ima kakšno jutranjo rutino, tu pa se v večini konča naše razmišljanje o jutrih in verjetno večini niti na misel pride, da bi si začetek dneva, ki tako hitro mine,  načrtovali vnaprej. A uspešni ljudje naredijo točno to – načrtujejo svoje aktivnosti od trenutka, ko zjutraj odprejo oči. Zavedajo se, da določene dejavnosti, ki z vajo prerastejo v rutino, pomembno vplivajo na posameznikov osebni razvoj, dobro počutje in mu omogočijo optimalno uresničevanje lastnih sposobnosti skozi celoten dan. Verjetno nikomur ni bila že v zibelko dana ideja, da bi zjutraj odprl oči, se nekaj minut razgibaval, šel pred ogledalo in si izgovoril nekaj vnaprej premišljenih stavkov, prebral 5 strani v knjigi in nato še 15 minut meditiral. Čeprav te navade v svoji osnovi niso ‘naravne’, lahko z nekaj vztrajnosti takšne postanejo. Obdobje, ko neka naša nova aktivnost postane navada je 8 tednov, v tem času naj bi jo človek popolnoma sprejel in ponotranjil do te mere, da postane pomemben del njegovega življenja, hkrati pa je to čas, ko se začnejo pojavljati prvi rezultati in pozitivni učinki. Mnogi ljudje, uspešni na kateremkoli področju, se zavedajo nenehnega učenja, razvijanja lastnih sposobnosti in osebne rasti ter tudi tega, da obstajajo tehnike in orodja, ki jim lahko pri uresničevanju lastnih ciljev pomagajo. Zato smo zbrali nekaj navad, ki so skupne tistim, ki v svojem življenju dosegajo uspehe. Vsaka ima svoj smisel in svoj namen in nikakor ni mišljeno, da se jih vsako jutro lotite kar po vrsti. Izberite eno in jo preizkusite v praksi, nato pa opazujte, kakšno spremembo je prinesla v vaše življenje. In katere jutranje navade so skupne mnogim uspešnim ljudem?

1. Zbudijo se zgodaj, tudi takrat, ko za to ni potrebe, saj bo zgodnje zbujanje vplivalo na veliko področij v vašem življenju. Tako boste že v začetku dneva premagali svojo lenobnost in trenirali samodisciplino. Zgodnje zbujanje vam omogoča tudi, da imate več časa za pripravo na nov dan, ki se ne bo začel hektično in z občutkom hitenja, poleg tega vam ostane kar nekaj ur za delovanje in produktivnost, ki bi jih drugače prespali. Uspešni ljudje vstajajo zgodaj, nekateri celo prisegajo na zbujanjem pred sončnim vzhodom.

2. Vsako jutro za seboj pospravijo posteljo. To je pomembno z vidika, da že prvo uro dneva sami sebi dokažete, da ste samodisciplinirani in imate stvari pod kontrolo. Pospravljanje postelje tako v vaše življenje vnese rutino, ko že 5 minut po prebujanju uspešno opravite zadano nalogo, kar vam takoj ponudi občutek ponosa, samozavesti in produktivnosti. Iste občutke boste podoživeli zvečer, ko se boste odpravili spat v urejeno in pospravljeno spalnico. Strokovnjaki se v večini strinjajo s predpostavko, da nered slabo vpliva na posameznikovo delovanje in ga je zato potrebno iz našega življenja izločiti.

3. Že navsezgodaj poskrbijo za fizično aktivnost. Znano je, da veliko ljudi na najvišjih položajih opravi fitnes ali tekaški trening že pred službo, kar bi naj pomembno vplivalo na njihovo produktivnost, fokus in počutje skozi cel dan. Tudi če zjutraj nimate časa in volje za cel trening, si vsak dan vzemite vsaj 15 minut za fizično aktivnost še preden si pripravite zajtrk ali kavo. Aktivnost lahko vsebuje kardio vadbo, trening z lažjimi utežmi ali zgolj raztezanje, zelo primerna za jutranje razgibavanje sta joga ali pilates. Pomembno je, da ste pri vadbi konstantni in vztrajni.

4. Zajtrkujejo zdravo. Zajtrkovali bi naj kot kralji, a je stroka ‘resnico’ tega pregovora v zadnjih letih ovrgla, zajtrk tako naj ne bo preobilen, ključnega pomena je, da je zdrav. Predvsem se zjutraj izogibajte sladkorju, saj vam bo za trenutek sicer dvignil nivo energije, a bo kmalu zatem sladkor v krvi padel in povzročil utrujenost. Zajtrk naj bo sestavljen iz beljakovin, vlaknin in zdravih maščob, ne le da bo to pripomoglo k boljši fizični pripravljenosti, temveč vam bo tudi pomagalo ohraniti motivacijo in fokus za vse naloge, ki vas čakajo čez dan.

5. Izognejo se tehnologiji. Tehnologija, predvsem mobilni telefoni so največji motilec našega vsakdanjika. Najslabše, kar lahko naredite za svoje možgane je, da takoj zjutraj najprej pogledate na telefon. Uspešni ljudje se držijo pravila, da zjutraj vsaj prve pol ure na telefon ali računalnik niti ne pogledajo. Elektronska pošta in sporočila bodo torej morala počakati, vi pa ta čas raje izkoristite za meditacijo, branje knjig ali poslušanje glasbe, razliko v počutju boste opazili takoj.

6. Poskrbijo za svoje misli. Mentalno zdravje je pomembno prav toliko kot fizično, če ne še več in ljudje, ki so v življenju uspeli, se tega zavedajo. Zato se vsako jutro namenoma ‘miselno naravnajo’. Obstaja kar nekaj orodij in tehnik, ki nam lahko pri tem pomagajo, pomembno je le, da nastavimo svoje misli v pozitivno smer, pa naj bo to preko afirmacij, vizualizacije, ponavljanje točno določenih stavkov ali česa drugega. Preden zjutraj zapustimo dom morejo naši možgani verjeti, da smo sposobni, samozavestni, imamo svoje življenje pod kontrolo in da nam bo uspelo.

Zelo preproste navade, ki na koncu pomenijo ogromno razliko med dobrim in slabim počutjem, aktivnostjo in pasivnostjo, uspehom in neuspehom. Vsekakor se splača poskusiti.

Posted in: Lifestyle
Translate »